1917
1919
CLARK Tructractor Company, CLARK Equipment Company'nin bir bölümü olarak Buchanan, Michigan'da kuruldu. Bugünün CLARK Malzeme Taşıma Şirketi, CLARK Tructractor Company'nin doğrudan bir torunu. CLARK, ilk Traktörün Fransa'ya gönderilmesiyle ihracat pazarına girer.
1922
İçten yanmalı motorlu bir platform kaldırma aracı olan Truclift tanıtıldı. Truclift, bir yükü kaldırmak için mekanik vites ve bağlantı yerine hidrolik kullanan ilk içten yanmalı kaldırma kamyonu oldu. Taşeronlar ve Truclifts, Battle Creek, Michigan'daki yeni bir CLARK tesisinde üretilmeye başlandı.
1923
Duat çekici traktör tanıtıldı. Duat, kereste, yük ve endüstriyel malzemelerin römork yüklerini çekmek için kullanıldı.
1924
Bir Duat'ın isteğe bağlı bir bağlantı ataşmanı ile ilk gönderilmesi. Bu değiştirilmiş Duat, dünyanın ilk içten yanmalı forklifti oldu.
1926
Clarktor çekici traktör tanıtıldı. Clarktor'un 2000 ve 2600 lira çekiliş çekmesi vardı. Clarkat, 1500 liralık bir çekme çubuğu çekme derecesi olan Duat'ın yerini aldı. Clarkat, navlun ve malzemenin treylerlerini çekmek için kullanılmış ve 1982'ye kadar üretimde kalmıştır.
1927
Clarktor çekici traktör tanıtıldı. Clarktor, uçakları ve depo römork trenlerini çekmek için kullanıldı. Standart bir ekipman olarak bu özelliğe sahip elektrikli bir elektrikli marş, ilk endüstriyel kamyon veya traktör ile donatılmıştır. Clarktor 1987'ye kadar üretimde kaldı.
1928
Taşeron tanıtıldı. Tructier, bir yükü kaldırmak için zincir ve kablo değil, hidrolik kullanan ilk içten yanmalı forklift oldu.
1938
Dünyanın ilk modern kısa akuple içten yanmalı forklifti olan Carloader tanıtıldı. Carloader, tanıtımından seri üretildi ve bir kerede diğer birçok forklift üreticisi tarafından taklit edildi. 1964 yılına kadar üretimde kaldı.
1939
Utilitruc tanıtıldı. Bu ağır hizmet tipi içten yanmalı CLARK forklift, ağırlıklı olarak metal imalat ve stevedoring endüstrilerinde kullanılmış ve 1964 yılına kadar üretimde kalmıştır.
1941
Clipper tanıtıldı. Clipper içten yanmalı forklift endüstrisi için bir standart haline geldi ve bir kerede 2000 pound kapasite aralığında tüm satışların yüzde 50'sini oluşturdu. Carloader ve Utilitruc modellerinde olduğu gibi Clipper 1964'e kadar üretilmiştir.
1942
İlk Elektrik Clippers, Carloaders ve Utilitrucs tanıtıldı. Ancak, Carloader ve Clarktors için savaş zamanı üretim talepleri nedeniyle, 1945'e kadar tam üretime geçmediler.
1945
CLARK, forklift ve çekici traktörler için askeri ihtiyaçların neredeyse yüzde 90'ını üretmektedir. Bir zamanlar İkinci Dünya Savaşı sırasında bir CLARK forklift kamyonu veya çekici traktöre sahip olmayan Müttefik kontrolü altında bir hava sahası olmadığı söylendi. Savaşın sonunda, CLARK kaldırma araçlarının Müttefik Kuvvetler tarafından yaygın kullanımı ve savaş sanayileri "CLARK" ve "forklift" i neredeyse eş anlamlı yaptılar.Trucloader tanıtıldı. Sınırlı asansör veya zemin yükü kapasitesine sahip operasyonlar için tasarlandı ve 1967'ye kadar üretildi.
1946
Yardlift 40 tanıtıldı. Yardlift 40, pnömatik Yardlift hattının başlangıcıydı. İmalat ve nakliye tesislerinde iç ve dış kullanım için tasarlanmıştır.
1948
CLARK'ın yenilikçi Dynatork Sürücüsü tanıtıldı. Dynatork, içten yanmalı motor ile şanzıman arasında bir elektromanyetik güç aktarım cihazıydı. O zamana kadar tüm forkliftlerde kullanılan kuru sürtünmeli debriyajın yerini aldı. CLARK Ekipmanı, Avustralya'nın Sydney kentindeki Tutt-Bryant Limited ile üretim lisans sözleşmesi imzalamıştır. Bu, CLARK tarafından denizaşırı üretimin başlangıcıydı.
1950
CLARK Ekipmanı, Almanya'nın Essen şehrinde bulunan Schultz-Stinnes ile üretim lisans sözleşmesi imzalamıştır. 1952 yılına kadar lisans sahibi Ruhr Intrans Hubstapler adını aldı ve CLARK forkliftleri Avrupa pazarına göndermeye başladığında Mülheim ad Ruhr'da bulunuyordu.
1951
Hydrolift (içten yanmalı) ve Electrolift (elektrikli) transpaletler tanıtıldı. Daha sonra Powrworker markalı Electrolift, güçlendirilmiş bir walkie tipi el arabası oldu. Palet, platform, römorkör ve forklift istifleyici tipi kamyonlarda mevcuttu.
1953
Hidratör şanzımanı tanıtıldı. Hydratork şanzıman CLARK tarafından tasarlanmış ve üretilmiştir ve kuru sürtünmeli kavramanın yerini alacak bir tork konvertörü kullanmıştır.
1956
Clarklift aile serisi tanıtıldı. Clarklift, içten yanmalı ve elektrikli forkliftlerin komple bir hattıydı ve hem yastık hem de pnömatik olarak yorgun versiyonlarda mevcuttu. Sonunda Carloader, Utilitruck ve Clipper modellerinin yerini aldı. CLARK, iç içe I-ışınını dik olarak tanıtıyor. Bu yeni dikey tasarım, dikey olarak sağlamlık ve yük dengesini önemli ölçüde iyileştirdi.
1959
CLARK International, CA Campinas, Brezilya'da Equipamentos CLARK SA'yı piyasaya çıkardı. Bu, CLARK'ın Güney Amerika'daki ilk üretim tesisi oldu.
1964
CLARK, tüm istif araçlarına standart donanım olarak yük sırtlıklarını ve tavan koruyucularını monte eden ilk forklift üreticisidir. Kaldırma kamyonu üretimi CLARK Equipment'ın St. Thomas, Ontario, Canada fabrikasında başlıyor.
1967
TW15 / 20 tanıtıldı. TW15 / 20, ABD'deki ilk üç tekerlekli elektrikli forklift oldu ve endüstri standardı oldu. Bu yüksek manevra kabiliyetli forklift, nakliye, depolama ve şişeleme gibi çeşitli endüstrilerde kullanılmıştır. TW15 / 20, 1981'de 24 volt TM10 / 15S'ye dönüşmüştür. TM10 / 15S, 1986'da 36 volt TM15 / 20'ye dönüşmüştür.
1968
C500 aile serisi tanıtıldı. C500 hattı içten yanmalı ve elektrikli kamyonları içeriyordu ve hem yastıklı hem de pnömatik lastiklerle mevcuttu. C500 serisindeki CLARK forkliftler, depo kullanımı için 2000 kiloluk kapasite modellerinden 80.000 pound kapasiteli çelik imalatına kadar uzanmaktadır. Sonunda Clarklift model hattının yerini aldı.
1972
CLARK, endüstrinin ilk çift voltajlı elektrikli kamyonlarını sunmaktadır. Bu kamyonlar, müşterinin uygulamasının taleplerine göre performans seçenekleri sağladı.
1974
CLARK'ın Georgetown, Kentucky fabrikası oturmaya, dar koridor stand-up ve Powrworker elektrikli lift kamyon üretmeye başlar.
1976
CLARK, 500.000'inci kamyonu, bir C500-50 içten yanmalı dört tekerlekli forklift kamyonunu inşa ediyor. 1977'de Batı Michigan Üniversitesi'ne bağışlanan bu kamyon bugün hala hizmette.
1981
ECA17-30 ve EPA 20-30 dört tekerlekli elektrikli kamyonlar tanıtıldı. Geliştirilmiş güvenilirlik, üretkenlik ve operatör konforu ile CLARK elektrikli kaldırma kamyonu tasarımında ve ergonomide büyük bir ilerlemeyi temsil ettiler. ECA modeli, 1987'de ECS20-30'a dönüştü ve bu da 1996'da ECG20-32'ye dönüştü.
1983
CLARK güvenlik koltuğu güçlendirme programı başlatıldı. CLARK'ın öncü operatör emniyet sistemi mevcut CLARK forklifti müşterilerine ücretsiz olarak sunuldu. Bu güvenlik inovasyonuna yönelik patent, telif hakkı bulunmayan tüm kaldırma kamyonu üreticilerine teklif edildi.
1985
GCS / GPS "Sistem" model kamyonları tanıtıldı. System Truck konsepti, müşterilerin forkliftlerini bir dizi motor, aks ve şanzıman ile uygulamalarına uydurmalarını sağladı.
1990
CLARK, teslim edilen her kamyona "İş Güvenliği Malzemesine İşveren Rehberi" sağlayan ilk asansör üreticisi.
1991
CLARK, fabrikada monte edilen sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) yakıtı seçeneği sunan ilk lift kamyon üreticisidir. CNG'nin faydaları düşük emisyonları ve maliyetleri içerir.
1994
Dört tekerlek içten yanmalı yastık ve pnömatik lastikli forkliftlerin Genesis model hattı tanıtıldı. Genesis, operatör konforunu geliştirmek ve üretkenlik ve güvenilirlik için yeni endüstri standartlarını belirlemek için kauçuk yalıtılmış bir operatör hücresine sahipti.
1997
Bir milyonuncu CLARK kamyon üretildi. Bu model CDP25H Megastat, şu anda Lexington, Kentucky'deki CMHC'nin showroomunda sürekli olarak sergileniyor.
1998
CLARK Material Handling Company, Kore'nin Samsung Forklift firmasını satın aldı. CLARK Malzeme Taşıma Asya olarak, bu tesis global pazar için CLARK kaldırma kamyonları tasarlar ve üretir. CLARK Material Handling Asia tarafından tasarlanan ve üretilen CLARK M-Serisi model ailesi, asansör kamyon pazarına tanıtıldı. M-Serisi modelleri CLARK'ın global ürün serisini genişletiyor ve tamamlıyor.
1999
Louisville, Kentucky'de CLARK Aftermarket Parts Depot açıldı. Bu büyük parça tesisi, son teknoloji ürünü sistemlere sahiptir ve CLARK'ın bayi ağına aynı gün sevkiyatına izin vermek için stratejik olarak konumlandırılmıştır.
2001
CLARK GEN2 Serisi, global kaldırma kamyonu pazarına tanıtıldı. GEN2, 4000 ila 6500 pound ve yastık veya pnömatik lastiklerle kullanılabilir. CLARK Material Handling Asia tarafından tasarlanan ve üretilen GEN2, CLARK'ın güvenilir ve çalışkan forkliftler üretme konusundaki itibarını sürdürmektedir.
2002
EPX20 / 30 Serisi elektrikli kaldırma arabası, pnömatik lastikler gerektiren uygulamalar için piyasaya sürüldü.
2004
CLARK Europe GmbH, Avrupa'daki CLARK bayilerine hizmet vermek üzere Almanya'nın Duisburg kentindeki yeni Avrupa merkezini açıyor.
2005
CLARK Material Handling Company (CMHC), Lexington, Kentucky'deki yeni Kuzey Amerika merkezini açtı. Yeni% 100 AC teknolojisine sahip TMX12-25 ve ECX20-32 oturmaya hazır elektrikli biniciler tanıtıldı. Bu kamyonlar imalat, depolama, şişeleme ve nakliye ve alım uygulamalarında mükemmeldir. TMX12-25 ve ECX20-32 AC, daha az bakım ve gürültü sunar.
2006
Standlı elektrikli forkliftlerin üretimi Lexington, Kentucky'deki CLARK Material Handling Company tesisine taşınır. CLARK Malzeme Taşıma Şirketi, Ltd merkezi ve fabrika Qingdao, Çin'de açılır. Bu tesis bir dizi elektrikli ve içten yanmalı forklift üretmektedir. GEX20 / 30 elektrikli kaldırma arabası tanıtıldı. Bu 80 voltluk pnömatik-yorgun kamyon, olağanüstü hız ve performans sunar. Sıfır dönüş yarıçapı dümen aksı, eşsiz manevra kabiliyeti sağlar.
2007
CLARK, C60-80 ağır hizmet tipi dört tekerlekli kaldırma kamyonlarını tanıtıyor. Bu yeni kamyon, ağır imalat, inşaat malzemeleri taşıma, yükleme ve depolama alanlarında bahçe uygulamaları için tasarlanmıştır.
2008
GTX16-20s ve GEX16-20s yeni elektrikli lift kamyonlarının dünya prömiyeri.
2010
CLARK, GEN2 serisini genişletiyor ve C40-55s LPG ve dizel forklifti tanıttı.
2011
Elektrikli çekici traktör CTX40 / 70'in tanıtılması.
2012
CLARK, elektrik serisini genişletir ve GEX40-50'yi sunar.
2014
CLARK Europe yeni merkezini Duisburg / Almanya'da açtı. Yeni istif aracı ve güç istifleyici SX ve PX artı tır tekerlekli kamyon SRX tanıtıldı. ”
2015
CLARK depo serisini CC Serisi ile genişletiyor.
2016
Yeni dizel ve LPG kamyon aralığı GTS20–33 piyasaya sürüldü.
2017
Clark Forkliftin 100. yıl dönümü. Forkliftin mucidi forkliftin ilk icadından bu yana Bir asırı deviren Forklift Clark Forklift markası
2018
Dünya Forklift Serktörüne Clark Forklift S Serisini son teknolojik ve uzun ömürlü uygun fiyatlı bakım istemeyen Clark forklift S serisini Dünyaya tanıtı.
2019
Clark forklift Dünya genelinde en iyi fiyatlı ve en iyi performans ödülü alarak yine dünya sanayisinin yıldızı olmuştur.
2020
CLARK FORKLİFT TÜRKİYE İLETİŞİM : DETAYLARI VE SATIN ALMA TALEPLERİ İÇİN BİZE ULAŞIN.