Forklift ve Forklift Servisi

İstanbul'un en iyi Forklift ve Forklift Servisi

Forklift Motor Parçaları

Forklift Motor Parçaları

Forklift Motor Parçası

Forklift Motor Parçaları ve Motor tamir kitleri


Forklift Motor bloğu
Forklift Motor Revizyon Kitleri
Forklift Silindir Kapak Contaları
Forklift Silindir kafalar
Forklift Su Pompası
Forklift pervanesi
Forklift Alternatörler ve Marşlar
Forklift Krank Milleri ve Bağlantı Çubukları
Forklift Krank Mili ve Biyel Rulman Setleri
Forklift Eksantrik Milleri ve Rulman Setleri
Forklift Biyel Burcu
Forklift Pistonlar
Forklift Segman Takımları
Forklift Baskı Pul Setleri
Forklift Silindir Gömlekleri
Forklift Ön ve Arka Vinç. Yağ keçesi
Forklift Emme ve Egzoz Vanaları
Forklift Vanalar
Forklift Volan ve Montajlar
Forklift Külbütör ve Montajlar
Forklift Karbüratörler ve Kitler
Forklift Termostatlar ve Termostat Muhafazası
Forklift Motor Dişlileri
Forklift Zincirler ve Dişli
Forklift Fan Kayışı ve Kasnağı
Forklift Distribütörler ve Montajlar
Forklift Yakıt Pompası ve Yağ Pompası
Forklift Enjeksiyon Pompaları
Forklift Enjektörler ve Nozullar
Forklift Yağ soğutucusu
Forklift Kapak, Yağ Filtresi ve Yağ Çubuğu
Forklift Fişler
Forklift Ateşleme bobini

 

FORKLIFT MOTORU

Forklift Motor mekanik enerjiye çeviren kimyasal enerjiye dönüştürmek için tasarlanmış bir makinedir. Motor, bir dizi basınçlı silindirde içten yanma yoluyla yakıtı yakarak, bir aracı harekete geçiren güç yaratır. Pistonlu içten yanmalı bir motoru yöneten ilke, büyük miktarda enerji yakıtı küçük bir kapalı silindire veya kaba konur ve ateşlenirse, gaz halindeki inanılmaz miktarda enerji üretebileceği ve bunun sınırlarının ötesine genişleme eğiliminde olmasıdır. Üretilen bu enerji, nesneleri bir itme hareketiyle ileri yürütmek için kullanılabilir. Düzgün bir şekilde kullanılırsa, bu muazzam enerji Forkliftinizi iyi bir şekilde yürümesini sağlar ve verimli çalışabilir.

İçten yanmalı motorlar, ilk olarak 1867'de Nikolaus Otto tarafından icat edilen dört zamanlı bir yanma döngüsünü takip eder. Aşağıdaki aşamalar dört zamanın bir parçasını oluşturur: İçten yanmalı, Sıkıştırmalı, yanmalı ve egzozlu. 

Bir motorun ana parçaları şunlardır: kafa silindiri, silindir bloğu, emme valfleri, egzoz valfleri, pistonlar, piston segmanları, bağlantı parçaları, bujiler krank mili, contalar ve sıvı contalar.

İçten yanmalı hareket başladığında, piston üstte başlar. Emme supapları açılır ve piston aşağı doğru hareket ederek motorun hava ve benzinle dolu bir silindiri içine almasını sağlar. Bu, forkliftin içten yanmalı motorunda, çalışmasını sağlamak için yalnızca küçük bir damla benzinin hava ile karıştığı bir giriş alanıdır. Bir sonraki adımda, piston yukarı doğru hareket eder ve hava ve yakıt karışımını sıkıştırır. Sıkıştırma gerçekleşir, bu da yaklaşan patlamayı daha güçlü kılar. Piston, alanın zirvesine ulaştığında, bir kıvılcım yaratan bujiye temas eder, bu da sıkıştırılmış ve yüksek basınçlı yakıt karışımını ateşler. Ateşleme, silindirdeki yakıtın patlamasına neden olur ve patlama, pistonu zorla aşağı iten enerjiyi serbest bırakır.

Piston aşağı inip dibe çarptığında, egzoz valfi açılır ve egzozun egzoz borusundan dışarı çıkmasına izin verir. Bu, 4 hareketin bir çevrimi tamamlamasıyla sona erdiği ve motorun bir sonraki hava ve yakıt karışımını alarak bir sonraki çevrime hazırlandığı yerdir. Motorda, pistonun doğrusal hareketi krank mili tarafından dönme hareketine dönüştürülür. Motor gücünün tekerleklere aktarılmasını sağlamak ve onları döndürmek için dönme hareketi gereklidir.

Motorun ana çekirdeği, pistonun dikey olarak yukarı ve aşağı hareket ettiği silindirdir. Açıklanan strok döngüsü için içten yanma, tek bir silindiri aynısıdır. Bununla birlikte, forkliftlerin çoğunda, yaygın olarak kullanılan dört, altı ve sekiz silindirli birden fazla silindirli işler, forkliftin ağır işleri yapmasını sağlar. Bu nedenle, birden fazla silindir kullanıldığında, optimum çıktı için bir konfigürasyonda düzenlenmeleri gerekir.

Birden fazla silindir için olağan düzenlemeler üç şekilde yapılır; satır içi, V veya düz düzenleme. Bu konfigürasyonlar, pürüzsüzlük, maliyet etkisi ve şekil özelliklerinin içsel çıktıları göz önüne alındığında belirli avantajlar ve dezavantajlar sunar. Bu artı ve eksiler arasında seçim yapmak, hangi tip Forklift de hangi düzenin kullanılacağını belirler.

Buji, forkliftlerin içten yanmalı motorlarında yanmadan sorumlu olan bir sonraki önemli parçayı ifade eder. Buji, yanmanın gerçekleşmesi için hava ve yakıt karışımını ateşleyen gerekli kıvılcımı sağlar. Bir kıvılcımı başlatmak için bujinin zamanlaması daha da önemlidir. Kıvılcım yalnızca doğru zamanda en yüksek hassasiyetle başlatılmalıdır, arızalanması motorun performansında işlev sorunlarına neden olur. İdeal olan, tüm hava ve yakıt karışımı tam olarak sıkıştırılmış halde silindirin altındayken bir kıvılcım tutuşturmaktır. Bu aşamada ateşleme, daha güçlü bir tahrik kuvveti ile sonuçlanan maksimum termal enerji üretecektir.

Forklifti harekete geçirmek için gereken enerjiyi kullandıktan sonra, kalan atıklar tüketilmelidir. İşte burada vanalar devreye giriyor. Emme ve egzoz valfleri, önce hava gaz karışımını içeri almak ve egzozu dışarı atmak için gerekli zamanlarda açılıp kapanır. Valfler, sıkıştırma ve yanma sırasında kapalı kaldı ve yanma odasını etkili bir şekilde sızdırmaz hale getirdi.

İçten yanma nedeniyle, motor çalışırken aşırı yüksek sıcaklıklarla karşılaşabilir. Soğutma sistemi tarafından düzenlenen bu sıcaklık artışı, motoru etkili bir şekilde soğutmak için hidrolikten yararlanır. Soğutma sistemi esas olarak radyatörler, su pompaları, kayışlar, termostat ve bir dizi hortumdan oluşur. Motor ayrıca alternatörler, karbüratörler, marş motorları ve solenoidler gibi bir dizi elektrikli ve mekanik parça tarafından desteklenir.

Çoğu mekanik parça ve bileşene benzer şekilde, motor da zamanla aşınır ve hasar görür. Planlı bakım, düzenli ayarlamalar ve rutin yağ değişimi sonraki hasarları önleyebilir. 

Aşağıdaki noktalar yaygın forklift motoru sorunlarının 6 işaretidir:

  1. Forkliftin gaz kilometresinde gözle görülür bir azalma olduğunda, profesyonel bir tamirci hemen kontrol etmelidir.
  2. Çalışma ve hızlanma sırasında motordan tuhaf vuruntu sesleri geliyorsa, ciddi ve onarılamaz hasarlar olabilir. Bu nedenle hızlı bir şekilde takip edilmelidir.
  3. Forklift, diğer bileşenlerin düzgün çalışmasına rağmen kolayca çalışmıyor. Motor dönüyor ancak düzgün çalışmıyorsa, akü iyi çalışıyordur ve sorun motorda olabilir.
  4. Forkliftin egzozu duman atıyor veya farklı kokuyor. Eğer öyleyse, yanlış türde yakıt kullanıldığını gösterebileceğinden bir profesyonel tarafından kontrol edilmelidir.
  5. Motor zor çalışıyor, tekliyor veya geri tepiyorsa motor arızalanabilir. Derhal kontrol edilmelidir.
  6. Yağ lekeleri veya sızıntıları ortaya çıkmaya başlarsa, teflonlar ve contaları değiştirmeyi düşünmelisiniz. Contaların ve keçelerin değiştirilmesi etkisizse ve yağ sızıntısı belirtileri devam ediyorsa, en iyi alternatif sızıntı yapan grubu değiştirmek veya yeniden motoru revizyonu hedeflemektir.

Düzenli olarak bakım yapıldığında motor sorunları çoğunlukla önlenir. Ancak yoğun kullanım ve beli bir yaş üzerindeki forkliftlerde bunlar kaçınılmaz olabilir. Prolift Makina, tüm forklift marka ve modelleri için motor parçaları sağlar. Firmanızda bulunan tüm forklift modeliniz için uygun fiyatlı motor parçaları bulmak için parça uzmanımızla iletişime geçebilirsiniz.

WhatsApp İletişim